MAREC 2023: OSMIŠLJANJE SPREMEMB

Organizacije morajo razumeti svet - kontekst, v katerem delujejo, da lahko služijo svojim strankam in skupnostim. Osmišljanje (sensemaking) je tudi zato ena od ključnih vodstvenih kompetenc v KAOS (kompleksnost, ambivalentnost, obilje, soodvisnost) svetu.

Ko se odločimo za spremembe v organizaciji, bomo nekaj zagotovo morali spustiti, pretekle vzorce, utečenost sistemov ali morda celo dozdajšnjo poslanstvo. Večje, kot so, pomembnejše je, da trenutek izkoristimo, da se vprašamo, zakaj in kako se jih sploh lotevamo, ter skupaj ustvarimo zgodbo, ki naj nas popelje v prihodnost.

V BB-ju se ponovnega osmišljanja, razmisleka o naši zgodbi in partnerstvih lotevamo tudi s preobrazbo spletne podobe. Že kmalu bomo z vami delili rezultat – čisto svežo BB spletno stran, s katero simboliziramo nov korak na naši poti. Ustvarili smo jo skozi proces so-kreacije notranjega ekipnega in zunanjega pogleda. S pomočjo mladih talentov, oblikovalke Melani Kumin in fotografa Luca Vrhovnika, bomo vanjo poskušali ujeti bogato raznolikost BB ekipe ter barvito živost naših projektov. Da se še naprej razvijamo in ustvarjamo prostor za razmislek o boljših praksah. Predvsem pa povečujemo razumevanje, kakšno vrednost lahko ustvarimo skupaj, ter z našimi partnerji in skupnostjo postanemo sila za boljši svet in prihodnost.

Rdeča nit zadnjih let je ugotovitev, da v post-covidni realnosti ne ubežimo več nujnosti po boljšem delovanju posameznih podjetij kot tudi celotnega gospodarstva in družbe. Takšnega, ki gradi odpornost organizacij ter vseskozi vključuje socialno odgovornost in dejansko trajnostnost – s tem pa kliče po prenovi ali celo ponovnem izumljanju sistema, v katerem živimo: po novih pristopih, poslovnih modelih in merilih uspeha.

Ampak kaj sploh konkretno pomeni boljše?

Prodaja = skupnost = odnosi = komunikacija

Če s spremembami mislimo resno, jih moramo definirati: njihov cilj, deležnike in prve korake. Vsaka organizacija mora zase ugotoviti, katero področje je njena prioriteta, navznoter in navzven, ter se vprašati, kako lahko sama najbolj prispeva k skupnosti in pripomore k grajenju boljšega sveta. Bolj ko je jasno, kaj za nas pomeni boljše, ter zakaj, kako in za koga, lažje bomo spremljali svoj napredek ter bolj transparentni in zaupanja vredni bomo v odnosu do svoje ožje in širše skupnosti. Ne bomo ostali pri praznih zavezah, temveč jih bomo nadgradili s konkretnimi rezultati, pa čeprav z majhnimi koraki, počasi, a vztrajno in dolgoročno.

V veselje nam je, da nam zaupajo stranke in partnerji, ki so se te poti pripravljeni lotiti in skupaj s svojimi zaposlenimi (re)definirajo vrednote, se pogovarjajo o skupnem poslanstvu in razmišljajo o tem, kakšne kazalnike potrebujemo, da boljše prevedemo v poslovno prakso in delovanje. Lep primer je dveletno sodelovanje BB-ja s podjetjem ZAVAS, katerega poslanstvo cilja preko prodaje produktov za varno delovno okolje, z vizijo Soustvarjamo svet brez nezgod.

Osmišljamo skupaj

V procesu vpeljavanja sprememb sta kontekst in zgodba ključna. Kaj mislimo s tem? Zavedati se moramo, kaj spremembe pomenijo za naše zaposlene, in se spomniti, da še tako pozitivne spremembe naletijo na odpor, zgolj zato ker so … spremembe. Ekipa in vsi vpleteni morajo razumeti, zakaj želimo biti boljši in zakaj je naš nov način delovanja pomemben, da bodo želeli postati del naše zgodbe. Vsi smo ljudje, zato sta (spoštljiva) komunikacija ter občutek vključenosti in smisla na tem mestu ključni prav toliko kot drugod.

V BB verjamemo, da najboljše in najbolj kredibilne zgodbe napišemo takrat, ko se jih lotimo skupaj. Ključ do uspeha vsake dobre zgodbe je, da se lahko z njo poistovetimo, najdemo v njej kanček sebe in svojih vrednot ter skupaj razmišljamo o scenarijih, kaj je 'srečni konec' te zgodbe. Vse prevečkrat v organizacijah naletimo na različne zgodbe, kar vodi do zmede, de-motivacije in izključevanja.

S katerimi veščinami pa gradimo kompetenco osmišljanja? Ne le s komunikacijskimi, večsmernim dialogom in poslušanjem, temveč tudi z refleksijo in eksperimenti. Orodja, s katerimi se lotimo krepitve te veščine pa naj prispevajo k odprtosti, vključevanju deležnikov (notranjih in zunanjih), katerih skrbi in prispevek cenimo, v razmisleku in raziskovanju. Na drugi strani pa naj ta orodja tudi pospešujejo odprtost in preizkušanje novega, učenje ter presojanje, kaj deluje in kaj ne. Vseskozi pa v razumevanju konteksta sveta in trga ter odprtosti do širše slike in skupnosti, od katere smo soodvisni. Vključevanju širokega kroga deležnikov pri našem osmišljanju, skozi katerega lahko gradimo skupnost s strankami, zaposlenimi, partnerji in drugimi ključnimi deležniki.

Nenazadnje smo odporni in uspešni le toliko, kolikor so odporni in uspešni deležniki in sistemi, ki jih potrebujemo za naše delovanje – in to je, če smo široko- in daljnogledni, na koncu koncev celotna skupnost.

P. S.: Kot dober primer osmišljanja in pogovora o vrednosti, ki jo podjetje ustvarja s ključnimi notranjimi in zunanjimi deležniki, vam v posluh priporočamo podcast M Sora.

Preglejte marčevske BB novičke tukaj.

Previous
Previous

APRIL 2023: METULJI V KAOSU

Next
Next

FEBRUAR 2023: PRETOČNOST IN GLOBINA